Receptek a Budaörsi Gazdapiacról

Receptek a Budaörsi Gazdapiacról

gombaleves, ahogy én szeretem

2015. május 15. - ciluklári

receptes.jpg

 

Gomba... finom és tápláló és tetejébe nagyon sokrétű, ezer + 1 módon elkészíthető.

Jelen esetben "csaltam" egy kicsit, de majd azt is elárulom, hogy miért...

Tejszínes, tárkonyos gombaleves (ja, mert hála Istennek tárkony is kapható a Budaörsi Gazdapiacon!)

 

hozzávalók:

  • 50- 60  dkg gomba vegyesen (ha friss vagy, és időben kiérsz a piacra, akkor 2 féle friss csiperkéből és laskagombából + szárított gombákból is válogathatsz. Megéri!! mármint válogatni.. )
  • 1 szál közepes sárgarépa (fehérrépát is lehet hozzá tenni, de én azt nem szeretem )
  • pici olaj, vagy zsír, vagy vaj
  • 1 közepes vöröshagyma
  • 2 gerezd fokhagyma
  • kb 2 kávéskanál "Róza mama kincse" ennek hiányában 1-2 zöldség leves kocka
  • 2 dl főzőtejszín
  • kakukkfű
  • tárkonylevél
  • frissen őrölt bors
  • kb. 1 evőkanál citrom
  • csipet cukor
  • 1 csokor petrezselyem
  • Valamint:
  • kis maréknyi száraz apró tészta (én kis kagylót használtam)

és akkor itt jön a pici csalás: tettem hozzá egy maréknyi , Őrségi, szárított vargányát... mert nekem az jár...

Tisztítás után a zöldségeket, a gombát és a hagymákat felaprítottam.

Felhevített olajban a sárgarépát a hagymákkal megpirítottam. Hozzáadtam a gombákat,azzal még egy kicsit pároltam. Sóztam, borsoztam, amikor a gomba összeesett, felengedtem , vízzel, hozzáadtam a fűszerkeveréket ( akinek nincs > leveskockát ), kakukkfűvel, tárkonnyal ízesítettem.
Amikor újra felforrt, belekevertem a tejszínt és a citromlevet, csipet cukrot adtam hozzá, és kis maréknyi száraztésztát dobtam a levesbe, együtt lassan addig főztem, ameddig a tészta megpuhult. (ez cca 3-5 perc volt)

A végén bőven meghintettem friss petrezselyemmel, de azzal már nem főztem... (maradjon egy kis friss is benne)

Tálaláskor még egy kicsi - természetesen saját készítésű  - tárkonyecet került még bele.

sdc13771.JPG

 

Jó vásárlást és jó étvágyat mindenkinek!

A bejegyzés trackback címe:

https://skmk.blog.hu/api/trackback/id/tr297462396

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása